Od školního roku 2015/2016 ředitel školy sjednotil poradenské služby pod Školní poradenské pracoviště (ŠPP). Cílem ŠPP je podpora žáků, rodičů a pedagogů. Výhodou ŠPP je poskytování poradenských služeb přímo ve škole. Tým ŠPP dobře zná prostředí školy a poradenské služby se tak stávají dostupnější jak pro žáky, tak i jejich rodiny. Pracovníci ŠPP zajišťuji realizaci depistážní, diagnostické, intervenční, konzultační, informační, metodické a terapeutické činnosti.
Náplň školního poradenského pracoviště
1. Diagnostika, depistáž
• Spolupráce při zápisu do 1. ročníku
• Řešení specifických poruch učení
• Diagnostika a řešení při výchovných problémech žáků.
• Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
• Screening, ankety, dotazníky ve škole.
• Péče o nadané žáky
2. Konzultační, poradenské a intervenční činnosti
• Péče o integrované žáky
• Individuální práce se žáky v osobních problémech
• Krizová intervence
• Řešení školní neúspěšnosti
• Kariérové poradenství u žáků.
• Techniky učení
• Práce s růstovou skupinou
• Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
• Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
• Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky
• Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí.
• Pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí.
3. Vzdělávací činnost, metodická podpora
• Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
• Metodická podpora po pedagogy
• Prezentační a informační činnost (pro pedagogy, zákonné zástupce)
Kontakt:
poradna@zscakovice.cz
Speciální pedagožka – etoped, psychoped
- zajišťuje podporu žáků s výukovými obtížemi
- zajišťuje konzultace a podporu při sestavování, plnění a hodnocení IVP
- realizuje reedukaci specifických poruch učení
- zajišťuje etopedickou podporu a diagnostiku při nestandardním chování
- nabízí terapeutickou podporu při nestandardních životních situacích
- poskytuje krizovou intervenci
- spolupracuje s ostatními pracovníky ŠPP a všemi pedagogickým pracovníky školy
Pracuji s metodou Kupoz (Program pro rozvoj pozornosti).
Více o programu na www.kupoz.czVíce informací
Speciální pedagožka, etoped
- zajišťuje podporu žáků s výukovými obtížemi
- zajišťuje konzultace a podporu při sestavování, plnění a hodnocení IVP
- zajišťuje etopedickou podporu a diagnostiku při nestandartním chování
- zajišťuje rodičům poradenství v oblasti prevence a reedukace SPU
- poskytuje krizovou intervenci
- spolupracuje s ostatními pracovníky ŠPP a všemi pedagogickým pracovníky školy
Od září nabízím dětem a rodičům instruktáž stimulačního programu Maxík. Program je určen pro děti od 5 roků, které se připravují na vstup do školy (předškoláčci)
Vhodný je také pro děti s odloženou školní docházkou, a také malé školáky, kterým dělá psaní, čtení a počítání potíže.
-nabízím možnost instruktáže programu Ropratem (rozvoj pracovního tempa). Je určen pro děti od 8-16let.
V případě zájmu o tento program mě prosím
kontaktujte.
Speciální pedagog
- Zajišťuje poradenství u dětí s poruchami učení
- Realizuje individuální a skupinovou logopedickou péči
- Zajišťuje prevenci u dětí s narušenou komunikační schopností
- Nabízí konzultace a poradenství v rámci logopedie
- Poskytuje krizovou intervenci
- Spolupracuje s ostatními pracovníky ŠPP a všemi pedagogickými pracovníky školy
psycholožka školního poradenského zařízení Prahy 9, bude v naší škole pracovat každé sudé úterý v době od 8:00 do 10:00 hodin v kabinetě č. 2006, 1. poschodí budovy č. 500 (nám. J. Berana)Více informací
Psycholožka pedagogicko – psychologické poradny
pro Prahu 3 a 9
(detašované pracoviště U Nové školy 871, Praha 9 – Vysočany)
každé úterý v sudém školním týdnu v kabinetu č. 2006 ( 1. patro ve vstupní budově ZŠ na nám. J. Berana ) od 8:00 do 10:00 hodin
Výchovná poradkyně
- poskytuje výchovné poradenství pro žáky, zákonné zástupce a pedagogy
- spolupracuje s odbornými institucemi (PPP, SPC, OSPOD)
- poskytuje individuální konzultace (školní i osobní problémy a vývojové poruchy učení a chování, související
s výukovými obtížemi) - nabízí karierové poradenství
- poskytuje krizovou intervenci
- spolupracuje s ostatními pracovníky ŠPP a všemi pedagogickým pracovníky školy
Preventistka školy
- zpracovává a realizuje Minimální preventivní program na škole
- řeší nevhodné formy chování
- pracuje s třídními kolektivy v rámci primární a sekundární prevenci
- poskytuje krizovou intervenci
- spolupracuje s ostatními pracovníky ŠPP a všemi pedagogickým pracovníky školy